نامه سرگشاده به آقای سجاد رادمهر( دومان ساوالان )
جمعی از فعالان جوان حرکت ملی آذربایجان جمعی از فعالان جوان حرکت ملی آذربایجان

  

حرکت ملی آذربایجان یا نردبان ترقی ؟!

 

جناب آقای  سجاد رادمهر  !

 

سلام

 

فعالانجوان حرکت ملی آذربایجان باید چه کسانی را به عنوان الگو و نمونه برای خود انتخابنمایند؟ از چه نوع رفتاری باید تبعیت کنند ؟ به چه صورتی  باید خیانت را از خدمت تشخیص دهند؟ 

فرانتس فانون می نویسد : در یک مدرسه ای در آفریقا از دانش آموزان می پرسند ، دوست داریددر آینده چه کاره شوید ؟ دانش آموزان سفید پوست هر کدام شغل مورد نظر خود رامیگویند و یک دانش آموز سیاه پوست نیز میگوید کاش من هم سفید پوست بودم !!  امروزه این جمله  به طور کاملا عجیبی دربین فعالان حرکت ملی صدق پیدا میکند که متاسفانه به صورت نوعی اپیدمی شایع شده است.

وقتی به گذشته نه چندان دور حرکت ملی آذربایجان نگاهی از سر بی طرفی داشته باشیم وافراط و تفریط را ـ حداقل ـ در باره خودمان کنار بگذاریم ، متوجه خواهیم شد کهحرکت ملی آذربایجان واقعا نعمتی برای برخی هاست که توانسته اند از این سفره گشودهشده  به بهترین نحوی استفاده نمایند .

«پدیده »  یا « فاجعه » فرار و پناهندگیصوری بسیاری  ـ و گذاشتن القاب و عناوینیمانند آذربایجانیان تبعیدی ـ از فعالان حرکت ملی آذربایجان به دیگر کشورها و تداوممبارزه جدی و پیگیر ! در آن کشورها ، امروزه به آرزویی سهل الوصول برای فعالانجوان حرکت ملی تبدیل شده است .

برخیها از شدت فشار وارده می گویند ؛ برخی ها از عدم وجود فضای کافی برای فعالیت می گویند؛ برخی ها از دوستان گلایه می کنند ؛ برخی ها از فعالیت سایر گروه ها دادشان بههوا می رود و برخی ها نیز ..... تمام این اوضاع و احوال دست به دست هم میدهند تا کاریکنند کارستان و همانند تمام موارد تاریخی این سرزمین مقدس آسان ترین راه ممکن یعنیترک این دیار و اقامت در دیار غربت و کشیدن درد غربت  ، بهترین راه ممکن در نظر گرفته میشود و به اینترتیب مشکلات وطن و سرزمین مادری  و حرکتیبه نام « حرکت ملی آذربایجان » در فراسوی مرزهای آن مورد توجه قرار میگیرد و تماماین سختی ها و مشکلات به مرور زمان با خو گرفتن به شیوه زندگی جامعه میزبان جدید ونیز الزامات تعیین شده در آن در قالب های نوینی ؟! قرار می گیرند .

برخورداریاز فضای آزاد اما کنترل شده جوامع میزبان ، فعالیت فعالان دو آتشه را در مواردمحدودی مانند فعالیت در فضای مجازی یا راهپیمایی های چند نفره و در مراحل پیشرفتهتر گرفتن ژست های دوربین پسند  و ارائهراهکارهایی آرمانگرایانه محدود می کند .

 

فعال سابق حرکت ملی آذربایجان !

دومانساوالان

 

شماکه با برخورداری از حمایتهای پیدا و پنهان به سهولت به خارج از کشور منتقل شدید وبا پهلو گرفتن در کنار سایر دلسوزان وطن ! باز هم به فکر وطن هستید ، واقعا جایسپاس و تشکر را دارید و معلوم نیست که ملت آذربایجان به چه صورتی از خجالت شما درخواهد آمد ؟!

آیانمی شد در میان تمام مشکلات و همانند بسیاری از فعالان راستین این سرزمین زندگی شیرینخود را با خانم  « عذرا آذری» در وطن خویش شروع می کردید ؟ 

بهترنبود درباره شیوه تفکر و زندگی خود تغییراتی ایجاد می کردید و دغدغه وطن را باامور مادی زندگی در هم نمی آمیختید ؟

بهراستی در نظر شما قیمت آذربایجان و آرمان های آن چه قدر است ؟

راستیآیا میدانید چه کسانی در این سرزمین با پرداخت هزینه های گزافی از زندگی و جوانیخویش ، تاوان رفاه و آسایش شما را فراهم میکنند ؟

بهامید روزی که بهای واقعی آذربایجان و حرکت ملی و آرمان های بلند آن فدای راحت طلبیو عافیت اندیشی خودمان نباشد .

 


February 19th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها